Hareketsiz bir yaşam, masa başı işler insan sağlığını tehdit eden en büyük unsurlardan biridir. Günümüzde artan kilo şikayetleri ve bunun getirdiği sağlık problemleri gittikçe artmaktadır. Yedi - sekiz saat oturmak insan bedenine uygun değildir. Vücudumuz hareket etmek için tasarlanmıştır.

Peki ne yapmalı? Hareket etmek için bahaneler bulun. Kalkın, oturun, oturduğunuz yerden üst gövdenizi kullanarak hareketler yapın. Bacaklarınızı kaldırın, indirin. Merak etmeyin kimse size deli demez. Ofis içinde farklı katlara gideceğiniz zaman asansör yerine merdiveni kullanın. Öğlen yemeği molasını iyi değerlendirin. Yemekte kilo almanızı sağlayacak karbonhidrat değerleri yüksek besinlerden uzak durun mümkün olduğunca kaliteli karbonhidratlar tüketmeye çalışın.Örneğin tam tahıllı ekmek, kepek gevrekleri, yeşil sebzeler ve taze meyveler gibi. Bulduğunuz her fırsatı değerlendirin, hareket edin.

Araştırmalar, egzersizlerin beynin performansını da geliştirdiğini gösteriyor. Cambridge Üniversitesi’nden (İngiltere) araştırmacılar, bir grup fareye egzersiz tekerleğine sınırsız erişim veriyor. Her gün bu tekerlekte 19 km koşuyorlar. Başka bir gruba da egzersiz yaptırılmıyor. Çalışma sonunda spor yapan farelerin beynindeki, hafıza ve öğrenme için kullanılan hippocampus kısmı iki kat daha fazla hücreye sahip oluyor.. Hafıza testi sonuçlarına göre, spor yapan fareler daha başarılı.

Ayrıca Kalp damar hastalıklarının en büyük nedenleri, hareketsiz yaşam ve sağlıksız beslenmedir. Eğer bu ikisinin var olduğu bir hayat şekliniz varsa, sağlığınız tehlike altında demektir. Fakat hiç bir şey için geç değil; bedeniniz size verilmiş en büyük hediyedir.Bunun kıymetini bilin. Oturarak çalışırken metabolizmanızı hızlandıracak kaliteli kahve ve yeşil çay tüketin. Tabi sınırı aşmadan, günde 2 bardak yeşil çay ve 2 bardak da kahve yeterli. Bunları da en az 3 saat arayla için.

Bir spor salonuna üye olun. İş bitiminde tüm günün getirdiği stres ve isteksizlikten kurtulun, motive olun her şey salondan içeri girinceye kadardır. Sonra “iyi ki gelmişim” diyecek ve rahat bir uyku uyuyacaksınız.

Salona gitmek istemiyorsanız; tempolu yürüyüşler ve koşu yapabilirsiniz ya da evinize alacağınız birkaç spor aletiyle çalışabilirsiniz. Unutmayın bilinç sürekli bahaneler uydurur. Bunlardan kurtulun; kendiniz için bir şey yapın, spor yapın. Sağlıklı ve spor dolu günler diliyorum.