Yılda ortalama 220 günü iş yerinde geçirdiğimiz düşünülürse hayatımızın en fazla zamanını geçirdiğimiz ortam diğer bütün unsurlardan daha önemli bir hal alıyor. Ailemizden fazla gördüğümüz insanlarla bir arada olduğumuz bu ortam aslında sadece maaş alınan bir yer olmanın ötesinde anlamlar taşıyor.

Yapılan araştırmalara göre çalışanların %70’i iş yerinde mutlu olmayı iş arkadaşlarına bağlıyor, %65’i ise iş yerinde sevdikleri çalışma arkadaşlarıyla çalıştıkları takdirde çok daha üretken oluyorlar. Öte yandan çalışanların sadece yüzde 55’i para kazanmayı en önemli unsur olarak seçiyor, erkek çalışanların yüzde 42’si kiminle çalışacaklarını önemsemeden daha yüksek kazançlı işi tercih edeceklerini belirtirken, kadınların sadece yüzde 26’sı daha iyi kazancı, iyi çalışma arkadaşlarına tercih ediyor. İş yerine bağlılığı yüksek olan kişilerin yüzde 86’sının iş arkadaşlarıyla daima veya genellikle olumlu etkileşim içinde oldukları ifade ediliyor. Bazı araştırmalar ise iş yeri arkadaşlıklarının kariyere olumlu yönde etki yaptığını gösteriyor. Ofiste yakın arkadaşlıklar kuran çalışanlar, %35 oranda daha fazla işin kalitesine önem veriyor.

İş hayatında başarılı olmanın yolları arasında çalışma arkadaşları ile iyi ilişkiler kurmak yatıyor. Tam tersi durumlarda ise yan masamızdaki iş arkadaşımız yüzünden işten güçten soğuyoruz. Yapılan araştırmaların bazıları işten ayrılma nedenlerinin başında ofis ortamında yaşanan anlaşmazlıkların olduğunu gösteriyor.

Araştırmalar böyle derken iş ortamında iyi arkadaşlık ilişkileri kurmak ve ilerleyen zamanlarda beklenmedik durumlarda sıkıntı yaşamamak için uzmanların bazı tavsiyeleri var;

  • Çok iyi tanımadan sırlarınızı dökmeyin
  • Sosyal hayatınızda onunla vakit geçirme konusunda limitleriniz olsun
  • Hırslarınıza yenik düşmeyin
  • Tek bir kişiyle samimi olup diğerlerini görmezden gelmeyin
  • Arkadaşlarınızı sevin ya da sevmeyin mutlaka saygılı olun, hassasiyetlerini gözardı etmeyin
  • Ortada endişe ettiğiniz bir durum olsa dahi yalan söylemeden geçimsizliği dürüstçe konuşarak çözmeye çalışın
  • İç içe geçmiş, aşırı, gereksiz, yararsız bir samimiyet ya da husumetten, kutuplaşmadan uzak; ölçülü, akıllı ilişkiler geliştirin
  • Kışkırtmayan, neşeli, olumlu, fazla meraklı olmayan, tüketmeyen, enerjiyi yükselten bir iletişim benimseyin Bir yandan duygusallık bir yandan profesyonellik bir arada zor görünse de tüm bu tavsiyelere uymak iş hayatınızda bir çok faydayı da beraberinde getiriyor.
  • İyi bir arkadaşla uzmanlıklarınızı birleştirdiğinizde ortaya başarılı işler çıkıyor
  • Yetişkinlerin 3’te 1’i, yakın arkadaşlarının en az biri ile iş yerinde tanışıyor
  • İş yerinde yakın arkadaşlıklara sahip kişiler, daha fazla takdir görüyor
  • İş konusundaki düşünceleri %27 oranda daha fazla dikkate alınıyor.
  • İş ortamında iyi arkadaşlıklar kurmak kişisel gelişim için de önemli, iyi arkadaşlıklara sahip çalışanlar, kişisel gelişim desteğinden %137 fayda sağlayabiliyor.

Araştırmaların söyledikleri bir yana aslında ikili ilişkilerde anahtar kelime saygı. Saygılı ve nazik davranışlar mutlaka karşınızdaki kişide size karşı güzel duygular oluşturacaktır. Herkesle aynı frekansı tutturabilmek mümkün olmasa da saygılı olmak uzun vadede sorunsuz ilişkiler yürütmenizi sağlayacaktır.